ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ

Διαταραχές

Καταθλιπτικές Διαταραχές

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Υπολογίζεται ότι το 5% των ενηλίκων σε παγκόσμιο επίπεδο πάσχουν από κατάθλιψη.

Η κατάθλιψη μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές και να εκδηλωθεί με διαφορετικά συμπτώματα σε διαφορετικούς ασθενείς.

Η θεραπεία για την κατάθλιψη είναι περιλαμβάνει φαρμακευτική αγωγή, ψυχοθεραπεία ή συνδυασμό των δυο μεθόδων.

Αγχώδεις Διαταραχές

Στις αγχώδεις διαταραχές περιλαμβάνονται η γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, η αγοραφοβία, η διαταραχή πανικού, οι ειδικές φοβίες, η κοινωνική φοβία, το άγχος αποχωρισμού και η επιλεκτική βωβότητα.

Είναι οι πιο συχνές ψυχικές διαταραχές.

Οι άνθρωποι με αγχώδεις διαταραχές συχνά αποφεύγουν τις καταστάσεις που τους προκαλούν άγχος συντηρώντας έτσι την διαταραχή.

Διαταραχές Ύπνου και Εγρήγορσης

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Η πλέον συχνή αιτία υπνηλίας στην διάρκεια της ημέρας είναι η έλλειψη ύπνου.

Μακροχρόνια, η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, άνοια και μειώνει το προσδόκιμο ζωής.

Στην διάρκεια της ζωής, ο ύπνος αλλάζει και υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες και διαταραχές σε διαφορετικές ηλικίες.

Ψύχωση και Σχιζοφρένεια

Περίπου το 1% του πληθυσμού πάσχει από σχιζοφρένεια.

3 στους 4 ανθρώπους που βίωσαν ένα ψυχωσικό επεισόδιο θα έχουν και επόμενο επεισόδιο στην διάρκεια της ζωής τους. Για τους περισσότερους το επόμενο επεισόδιο θα συμβεί μέσα σε ένα με δυο χρόνια από το πρώτο.

Η πρώιμη παρέμβαση επιταχύνει την ανάρρωση και την επιστροφή στην εργασία,τις σπουδές και την συνήθη καθημερινότητα.

Διπολική Διαταραχή

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Η διπολική διαταραχή χαρακτηρίζεται από επεισόδια μανίας ή υπομανίας, ή/και από περιόδους κατάθλιψη. Στα ενδιάμεσα διαστήματα η διάθεση των ανθρώπων με διπολική διαταραχή μπορεί να είναι φυσιολογική.

Η διπολική διαταραχή είναι κληρονομική. Η πιθανότητα να πάσχει καποιός από διπολική διαταραχή είναι 10% αν έχει ένα γονέα που πάσχει.

Η στέρηση ύπνου και το jet lag μπορεί να οδηγήσουν σε ένα επεισόδιο διαταραχής της διάθεσης.

Άνοια – Νευρογνωστικές Διαταραχές

Τα πρώτα σημάδια άνοιας περιλαμβάνουν απώλεια μνήμης, δυσκολία στην εκτέλεση οικείων εργασιών και αλλαγές στην συμπεριφορά.

Η νόσος Alzheimer είναι η πιο συχνή μορφή άνοιας. Άλλες σύχνες μορφές είναι η αγγειακή άνοια, η άνοια με σωμάτια Lewy και η μετωποκροταφική άνοια.

Περισσότεροι από 55 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πάσχουν από άνοια.

Ιδεοψυχαναγκαστικές Διαταραχές

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Στις ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές περιλαμβάνονται η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, η σωματική δυσμορφική διαταραχη, η διαταραχή αποθησαύρισης , η τριχοτιλομανία και η δερματιλλομανία.

Η πρώτη θεραπευτική επιλογή για την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή είναι η ψυχοθεραπεία. Η φαρμακευτική αγωγή είναι απαραίτητη όταν η ψυχοθεραπεία δεν καταφέρει να ελέγξει ικανοποιητικά τα συμπτώματα.

Η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή είναι σχεδόν το ίδιο συχνή σε άντρες και γυναίκες.

Διαταραχές Σχετιζόμενες με Τραυματικά Γεγονότα

Αποσυνδετικά ονομάζονται τα συμπτώματα όπου το άτομο παρά την θέληση της χάνει την συνδεση με τις σκέψεις, την συνειδησή, την ταυτότητα ή την μνήμη μου.

Η αποπροσωποποίηση είναι η αίσθηση ότι κάποιος παρακολουθεί τον εαυτό σου σαν εξωτερικό παρατηρητης. Η αποπραγματοποίηση είναι η αίσθηση ότι ο κόσμος δεν είναι αληθινός και μοιάζει με όνειρο ή ταινία.

Περίπου 1 στους 2 ανθρώπους έχουν βιώσει απόπροσωποποίηση ή αποπαγματοποίηση.

Αποσυνδετικές Διαταραχές

Διαταραχές Σωματικών Συμπτωμάτων

Οι διαταραχές σωματικών συμπτωμάτων περιλαμβάνουν την διαταραχή σωματικών συμπτωμάτων, την διαταραχή άγχους υγείας την διαταραχή μετατροπής και άλλες διαταραχές.

Το άτομο δίνει μεγάλη προσοχή σε ένα ή περισσότερα σωματικά συμπτώματα και αυτά τα συμπτώματα του προκαλούν υπερβολική ανησυχία.

Αυτή η διαταραχή μπορεί να επηρεάσει την υγεία, είτε λόγω χρήσης ιατρικών όταν δεν χρειάζονται, είτε λόγω αποφυγής ιατρικών υπηρεσιών.

ΔΕΠΥ Ενηλίκων

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Η διαταραχής διάσπασης προσοχής και υπερκινητικότητας δεν αφορά μόνο παιδιά. Πολλές φορές τα συμπτώματα συνεχίζονται στην ενήλικη ζωή.

Οι ενηλικές με ΔΕΠΥ είναι πιο πιθανό να εμφανίζουν συμπτώματα διάσπασης προσοχής. Τα συμπτώματα της υπερκινητικότητας μειώνονται την πάροδο του χρόνου.

Η ΔΕΠΥ στην ενήλικη ζωή μπορεί να ελεγχθεί και να αντιμετωπιστεί.

Διατροφικές Διαταραχές

Οι διατροφικές διαταραχές περιλαμβάνουν αρκετές διαφορετικά διαταραχές. Μερικά παραδείγματα είναι η ανορεξία, η βουλιμία, η μηρυκαστική διαταραχή, η επεισοδιακή υπερφαγία, ο περιορισμός λήψης τροφής και η αλλοτροφαγία.

Η πιο συχνή διατροφική διαταραχή είναι η «αλλιώς προσδιοριζόμενη διατροφική διαταραχή» ένα όρος ομπρέλα για συμπεριφορές γύρω από το φαγητό που δεν πληρούν ακριβώς τα κριτήρια των παραπάνω.

Οι διατροφικές διαταραχές έχουν το πιο υψηλό ποσοστό θνητότητας από όλες τις ψυχικές διαταραχές.

Κατάχρηση Αλκοόλ

Dr Papatheodosiou Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπεύτρια

Συνίσταται η κατανάλωση αλκοόλ να περιορίζεται σε λιγότερο από 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα.

1 μονάδα αλκοόλ είναι 10ml ή 8gr καθαρού αλκοόλ ή 25 ml ποτών με 40% περιεκτικότητα ή 85ml κρασί με 12% περιεκτικότητα ή 220 ml μπύρα 5.5% περιεκτικότητας.

Η απότομη διακοπή του αλκοόλ μετά από χρόνια χρήση δεν συνίσταται, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μια απειλητική για την ζωή κατάσταση που ονομάζεται τρομώδες παραλήρημα.

Δυσφορία Φύλου

Η δυσφορία φύλου δεν είναι ψυχιατρική διαταραχή.

Η δυσφορία φύλου είναι η αίσθηση άγχους που προκύπτει από την αναντιστοιχία της ταυτότητας φύλου και του φύλου που ορίστηκε κατά την γέννηση.

Οι άνθρωποι που ζουν με την επιθυμητή ταυτότητα φύλου έχουν καλύτερη ψυχική υγεία.

Ώρες Επικοινωνίας:
Δευτ. – Παρ. : 9:00 – 20:00.
* Η ιατρός δέχεται κατόπιν ραντεβού.

Ώρες Επικοινωνίας:
Δευτ. – Παρ. : 9:00 – 20:00.
* Η ιατρός δέχεται κατόπιν ραντεβού.